Start
Terapi & coaching
Idrotts- &
 utvecklingspsykologi
Föreläsning
Mindfulness
Heart therapy
Personlig träning
Yoga
Kost
Priser
Inspiration & support
Om Buddhi
Kontakt
Länkar
Blogg
Personlig träning

Funktionell personlig träning bygger på muskelbalansering. Det innebär att träningen bygger upp en stark och smidig kropp som DU har nytta av i DIN PERSONLIGA VARDAG. Är du en person med ett mycket fysiskt hårt arbete kan fokus i din träning bli rörlighet - och återhämtningsträning. Har du ett mer stillasittande jobb, vilket är vanligt idag, kommer din träning ha som främsta syfte att stärka upp mag - och ryggmusklerna det vill säga coremusklaturen.

Vid första mötet med mig får DU göra enklare rörelsetester med syfte att se hur vi ska förstärka redan bra sidor hos dig och förbättra de som för tillfälligt är mindre välbalanserade. Redskap som vi kommer använda oss av under träningspasset är till exempel medicinbollar, viktbars samt andra fria vikter som kettebells och hantlar. Träningen kan göras på gym, ditt gym eller hemma, allt beroende på vad som passar dig bäst!

Personlig yogaträning har som syfte att ge dig som är nybörjare eller aldrig har provat på yoga tidigare, de bästa förutsättningar att testa på träningsformen. PT-yoga är även för dig som är en mer rutinerad inom yoga, som vill utveckla dig snabbare med den personliga hjälp som bara DU får under yogapasset.

Yoga är en träningsform som både bygger styrka och rörlighet, därför passar den också i skadeförebyggande syfte, samt som komplement till annan träning som utövas. Många gånger upplever de som håller på med andra träningsformer att yoga medför att de blir bättre på den träning eller idrottsgren som de vanligtvis ägnar sig åt.

För mig motsvarar träning den viktiga ”egen tiden” som vi alla behöver. När jag tränar tankar jag ny energi och jag hoppas du ska tycka träning är lika härligt som jag och få en större bild av vad det kan vara!

Man blir bra, på det man tränar. ”Do your practice and all is coming” (pattabhi jois)